رونمایی از خودروی 100درصد ایرانی«پیتون» توسط هفته‌نامه دنیای‌خودرو
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 2828
نویسنده : پدرام

 

رونمایی از خودروی 100درصد ایرانی«پیتون» توسط هفته‌نامه دنیای‌خودرو

با رونمایی از نخستین خودروی طراحی شده توسط متخصصین جوان کشور، ایران در زمینه طراحی خودرو از شرکت‌های خارجی بی‌نیاز شد.
رونمایی از خودروی 100درصد ایرانی«پیتون» توسط هفته‌نامه دنیای‌خودرو

 

به گزارش CarXR.ir : ایمان مقصودی عضو تحریریه هفته‌نامه دنیای‌خودرو و سرطراح این خودرو با اعلام این مطلب گفت: خودروی مذکور مطابق با استانداردهای جهانی و با هدف ارائه به بازارهای خارجی طراحی شده و این برای اولین بار در کشور است که یک نشریه خودرویی با برگزاری مسابقه، بهره‌گیری از استعدادهای خلاق و استفاده از امکانات صنعتی کشور، نسبت به چنین کاری اقدام می‌کند.

به گفته مقصودی، طراحی این خودرو که «پیتون» نام دارد 100درصد از ایده اولیه تا ساخت نمونه پروتوتایپ در داخل و توسط بخش خصوصی انجام شده و برخی از اعضای تحریریه هفته‌نامه دنیای‌خودرو به طور مستقیم در آن شرکت داشته‌اند.
مقصودی با اشاره به اینکه اعضای تیم این پروژه از مقام‌آوران در مسابقات جهانی طراحی خودرو و همچنین از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مکانیک و طراحی هستند افزود: این خودرو، یک اتومبیل سدان در کلاس «C» است که در طراحی آن راحتی خانوارها ملاک عمل قرار گرفته و قابلیت نصب موتورهای 1600 و 1800 سی‌سی بر روی آن وجود دارد. 
همچنین خشایار نظریان مدیر مسوول هفته‌نامه دنیای‌خودرو نیز در این باره گفت: هدف اصلی از طراحی و ساخت این خودرو، این بود که یادآوری شود اگر ایران در زمینه تولید و صادرات خودروهای ملی هنوز از مزیت نسبی برخوردار نیست اما در خصوص صادرات خدمات فنی و مهندسی در بخش طراحی خودرو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. وی همچنین ‌با ارائه پیشنهاد تأسیس مرکزی به نام «ایران‌دیزاین» از سوی بخش سیاست‌گذاری صنعت خودروی کشور خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این مرکز از طرفی می‌توان به طور متمرکز نسبت به شناسایی و ارتقای سطح طراحان داخلی اقدام کرد و از سوی دیگر می‌توان هر سال با ساخت و رونمایی از حداقل یک خودروی کانسپت در سطح استانداردهای جهانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی خارج از کشور حضور پیدا کرد و توانمندی‌های بخش طراحی صنعت خودروی ایران را به نمایش گذاشت.

 

 

همچنین مهندس احمد عالیفر، مدیرعامل شرکت تولیدی «دنتوس تهران» نیز که از حامیان اصلی این پروژه بوده، در این زمینه گفت: کلاس C، کلاس خودروهای متوسط است که در حال حاضر بیشترین آمار فروش را در سطح جهان در اختیار دارد و خودروی «پیتون» نیز در این کلاس است.
به گفته مهندس عالیفر، «پیتون» خودرویی منحصربه‌فرد و 100درصد ایرانی در کلاس سدان چهاردر خانوادگی سگمنت «C» است و می‌توان گفت با ساخت آن در داخل شاهد انقلابی در زمینه طراحی خودروهای ایرانی خواهیم بود.

 

وی یادآور شد: ساخت نمونه مشابه این خودرو در خارج از کشور توسط شرکت‌های خودروسازی جهان بالای 150 هزار دلار هزینه دارد و این در حالی است که خودرو با استفاده از امکانات موجود در کشور تنها با هزینه‌ای در حدود یکصد میلیون تومان طراحی و ساخته شده است.

 

 


:: موضوعات مرتبط: ماشین , عکس ماشین , ,
:: برچسب‌ها: رونمایی از خودروی 100درصد ایرانی«پیتون» توسط هفته‌نامه دنیای‌خودرو ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: